ROBOTONIO ADVANCED
Ηλικίες: παιδιά 15 έως 17 ετών (Λύκειο)
Διάρκεια μαθήματος: 120 λεπτά, μία φορά την εβδομάδα Πλήθος μαθητών ανά τάξη: οκτώ (8) Εκπαιδευτικός/ρομποτικός εξοπλισμός: LEGO MINDSTORMS EV3 (διατίθεται από το ROBOTONIO) Ηλεκτρονικός εξοπλισμός: Ηλεκτρονικός υπολογιστής (διατίθεται από το ROBOTONIO) Αναλογία μαθητών ανά εκπαιδευτικό εξοπλισμό: 1:1 Διαφοροποίηση τμημάτων: A. ADVANCED A B. ADVANCED B (για όσους μαθητές ολοκλήρωσαν το επίπεδο Α) *Συμμετοχή σε διαγωνισμούς: κατά το έτος συμμετοχής στο επίπεδο Beginner B, οι μαθητές μπορούν να πάρουν μέρος στον Πανελλήνιο Διαγωνισμό Εκπαιδευτικής Ρομποτικής WRO Hellas, κατηγορία REGULAR Junior (γυμνάσιο και υπό προϋποθέσεις δημοτικό) Το πρόγραμμα απευθύνεται σε παιδιά ηλικίας 15 έως 17 ετών (Λύκειο), που χωρίζονται σε τμήματα ανάλογα με την ηλικία και το γνωστικό επίπεδο (εάν δηλαδή έχουν ήδη ολοκληρώσει τα προηγούμενα επίπεδα μαθημάτων ρομποτικής του ROBOTONIO). Ως βασική εκπαιδευτική πλατφόρμα χρησιμοποιείται η Python. |

Με την εκπαιδευτική πλατφόρμα της Python τα παιδιά αναπτύσσουν δεξιότητες για την επίλυση σύνθετων προβλημάτων μέσα από την ομαδική συνεργασία και τη διερευνητική μάθηση. Η χρήση μεγάλης ποικιλίας αισθητήρων και κινητήρων, το πλούσιο προγραμματιστικό περιβάλλον της LEGO, ο μικροελεγκτής του EV3 και το πλούσιο εκπαιδευτικό υλικό που βασίζεται στην εκπαιδευτική ύλη μεγάλων πανεπιστημίων όμως τα MIT, Carnegie Mellon και Tufts, παρέχουν στα παιδιά απεριόριστες δυνατότητες για μάθηση, διασκέδαση και δημιουργία.Ταυτόχρονα, με τη χρήση επιπλέον διασκεδαστικών και επιμορφωτικών εργαλείων που εντάσσονται στην εκπαιδευτική προσέγγιση STEAM, όπως σετ απλών μηχανών και τεχνολογίας, σετ εναλλακτικών πηγών ενέργειας, πειράματα φυσικής κ.α., τα παιδιά κατανοούν σε βάθος έννοιες από τα μαθηματικά και γενικότερα τις θετικές επιστήμες και το σημαντικότερο, δεν αντιμετωπίζουν τα σχολικά μαθήματα που παραδοσιακά δυσκολεύουν τους μαθητές ως υποχρέωση, αλλά ως πηγή ενδιαφέρουσας και χρήσιμης γνώσης.

Με την ολοκλήρωση του επιπέδου "Advanced", ο μαθητής θα μπορεί:
- Ολυμπιάδα Εκπαιδευτικής Ρομποτικής (WRO)
- First LEGO League (FLL)
- να συνδυάζει έννοιες από τη φυσική, τη μηχανική, την τεχνολογία και την πληροφορική, για την ανάπτυξη συστήματος που επιλύει απλά προβλήματα του πραγματικού κόσμου
- να χρησιμοποιεί σύγχρονα περιβάλλοντα εικονικής πραγματικότητας (VRT) και τρισδιάστατων κατασκευών (Studio io)
- να επικοινωνεί και να εκφράζει λεκτικά τις ιδέες του, μέσα από την περιγραφή προβλημάτων, τη διατύπωση υποθέσεων και την παρουσίαση λύσεων
- να επιλύει ένα πρόβλημα, χρησιμοποιώντας κλασικές τεχνικές επίλυσης προβλημάτων (ανάλυση, αποδόμηση, διάσπαση, διαμοιρασμός, επανασύνθεση)
- να κατασκευάζει μηχανισμούς εφαρμόζοντας απλές αρχές από τον χώρο της μηχανικής (μεταφορά κίνησης, gear up/down κλπ)
- να αξιοποιεί τις θεωρητικές σχολικές του γνώσεις σε πρακτικές εφαρμογές
- να αναπτύσσει αλγόριθμους, χρησιμοποιώντας τις προγραμματιστικές αρχές της ακολουθιακής εκτέλεσης εντολών, της επιλογής, της επανάληψης και της ενθυλάκωσης (encapsulation)
- να συμμετάσχει σε πανελλήνιους και παγκόσμιους διαγωνισμούς στον χώρο της εκπαιδευτικής ρομποτικής και της επιστήμης, όπως:
- Ολυμπιάδα Εκπαιδευτικής Ρομποτικής (WRO)
- First LEGO League (FLL)
*Για τη συμμετοχή μαθητών σε διαγωνισμό δηλώνετε το ενδιαφέρον σας στη γραμματεία του ROBOTONIO και ο αρμόδιος εκπαιδευτικός/προπονητής θα σας ενημερώσει για τις λεπτομέρειες (διαδικασίες, ώρες προπόνησης, κόστος κλπ)