ROBOTONIO INTERMEDIATE LEVEL
Ηλικίες: παιδιά 8 έως 11 ετών (Γ' έως ΣΤ' Δημοτικού) Διάρκεια μαθήματος: 120 λεπτά , μία φορά την εβδομάδα Πλήθος μαθητών ανά τάξη: έξι (6) έως οκτώ (8) Προϋποθέσεις εγγραφής:
Εκπαιδευτικός/ρομποτικός εξοπλισμός: LEGO Spike Prime (διατίθεται από το ROBOTONIO) Ηλεκτρονικός εξοπλισμός: Tablet ή ηλεκτρονικός υπολογιστής (διατίθεται από το ROBOTONIO) Αναλογία μαθητών ανά εκπαιδευτικό εξοπλισμό: 1:1 Διαφοροποίηση τμημάτων: A. INTERMEDIATE A
Α. INTERMEDIATE A
|

Το πρόγραμμα απευθύνεται σε παιδιά ηλικίας 8 έως 11 ετών (Γ' δημοτικού έως ΣΤ΄ δημοτικού), που χωρίζονται σε τμήματα ανάλογα με την ηλικία και το γνωστικό επίπεδο (εάν δηλαδή έχουν ήδη ολοκληρώσει τα προηγούμενα επίπεδα μαθημάτων ρομποτικής του ROBOTONIO). Ως βασική εκπαιδευτική πλατφόρμα χρησιμοποιείται το LEGO Spike Prime.
To νέο εκπαιδευτικό εργαλείο Spike της LEGO χρησιμοποιεί το οπτικό προγραμματιστικό περιβάλλον Scratch 3, που αναπτύχθηκε από τα εργαστήρια του MIT και υιοθετήθηκε από τις εκπαιδευτικές δομές σχεδόν όλου του κόσμου, καθώς και πλήθος αναβαθμισμένων ηλεκτρονικών και δομικών μερών, που θα απογειώσουν τη φαντασία και τη δημιουργικότητα των παιδιών, καλλιεργώντας παράλληλα πολύτιμες για το μέλλον τους ψηφιακές και προγραμματιστικές δεξιότητες. Ευφάνταστα χρώματα και συνδυασμοί που υποστηρίζονται από ένα σύγχρονο προγραμματιστικό περιβάλλον, που μπορεί να αξιοποιηθεί από τους μαθητές και στον ελεύθερο χρόνο τους, θα εμπνεύσουν τα παιδιά να εκφράσουν τη δημιουργικότητά τους, με τον πιο παραγωγικό και διασκεδαστικό τρόπο. Ήδη, κατά τον πρώτο χρόνο ζωής του, το Spike έχει ενταχθεί σε έναν από τους δημοφιλέστερους διαγωνισμούς ρομποτικής παγκοσμίως, το FLL, ενώ αναμένεται να ενταχθεί και στην Ολυμπιάδα Ρομποτικής!
To νέο εκπαιδευτικό εργαλείο Spike της LEGO χρησιμοποιεί το οπτικό προγραμματιστικό περιβάλλον Scratch 3, που αναπτύχθηκε από τα εργαστήρια του MIT και υιοθετήθηκε από τις εκπαιδευτικές δομές σχεδόν όλου του κόσμου, καθώς και πλήθος αναβαθμισμένων ηλεκτρονικών και δομικών μερών, που θα απογειώσουν τη φαντασία και τη δημιουργικότητα των παιδιών, καλλιεργώντας παράλληλα πολύτιμες για το μέλλον τους ψηφιακές και προγραμματιστικές δεξιότητες. Ευφάνταστα χρώματα και συνδυασμοί που υποστηρίζονται από ένα σύγχρονο προγραμματιστικό περιβάλλον, που μπορεί να αξιοποιηθεί από τους μαθητές και στον ελεύθερο χρόνο τους, θα εμπνεύσουν τα παιδιά να εκφράσουν τη δημιουργικότητά τους, με τον πιο παραγωγικό και διασκεδαστικό τρόπο. Ήδη, κατά τον πρώτο χρόνο ζωής του, το Spike έχει ενταχθεί σε έναν από τους δημοφιλέστερους διαγωνισμούς ρομποτικής παγκοσμίως, το FLL, ενώ αναμένεται να ενταχθεί και στην Ολυμπιάδα Ρομποτικής!

Παράλληλα οι μαθητές θα έχουν την ευκαιρία να εξασκηθούν και στον ελεύθερο χρόνο τους με το εικονικό περιβάλλον VEXcode vr, υπό την καθοδήγηση των εκπαιδευτικών μας, έτσι ώστε να καταφέρουν να καλλιεργήσουν τις δεξιότητές τους στο επίπεδο που μπορούν, ξεπερνώντας τους περιορισμούς που επιβάλει το φυσικό ρομπότ και ο απαιτούμενος για τους στόχους του μαθήματος εξοπλισμός (πίστες κλπ). Συγκεκριμένα, με το VEXcode vr οι μαθητές θα προσπαθούν να προγραμματίσουν ένα εικονικό ρομπότ από το σπίτι τους στον προσωπικό τους υπολογιστή, χρησιμοποιώντας μια έκδοση του Scratch, παρόμοιου δηλαδή προγραμματιστικού περιβάλλοντος που χρησιμοποιείται και στην τάξη για τον έλεγχο του φυσικού ρομπότ.
Με την ολοκλήρωση του επιπέδου "Intermediate", ο μαθητής θα μπορεί:
- να συνδυάζει έννοιες από τη φυσική, τη μηχανική, την τεχνολογία και την πληροφορική, για την ανάπτυξη συστήματος που επιλύει απλά προβλήματα του πραγματικού κόσμου
- να χρησιμοποιεί ένα από τα δημοφιλέστερα στον κόσμο περιβάλλοντα προγραμματισμού για παιδιά, το Scratch, αντιμετωπίζοντας προκλήσεις που θα ανατίθενται από τον εκπαιδευτικό για το σπίτι
- να επικοινωνεί και να εκφράζει λεκτικά τις ιδέες του, μέσα από την περιγραφή προβλημάτων, τη διατύπωση υποθέσεων και την παρουσίαση λύσεων
- να αναλύει ένα πρόβλημα και να το διασπά σε μικρότερα προβλήματα που μπορούν να επιλυθούν ευκολότερα
- να κατασκευάζει μηχανισμούς εφαρμόζοντας απλές αρχές από τον χώρο της μηχανικής (μεταφορά κίνησης, gear up/down κλπ)
- να αξιοποιεί τις θεωρητικές σχολικές του γνώσεις σε πρακτικές εφαρμογές
- να αναπτύσσει αλγόριθμους, χρησιμοποιώντας τις προγραμματιστικές αρχές της ακολουθιακής εκτέλεσης εντολών, της επιλογής, της επανάληψης και της ενθυλάκωσης (encapsulation)
- να συμμετάσχει σε πανελλήνιους και παγκόσμιους διαγωνισμούς στον χώρο της εκπαιδευτικής ρομποτικής και της επιστήμης, όπως First LEGO League (FLL) και η Ολυμπιάδα Εκπαιδευτικής Ρομποτικής (αναμένεται η ένταξη του μοντέλου σε κατηγορίες)
*Για τη συμμετοχή μαθητών σε διαγωνισμό δηλώνετε το ενδιαφέρον σας στη γραμματεία του ROBOTONIO και ο αρμόδιος εκπαιδευτικός/προπονητής θα σας ενημερώσει για τις λεπτομέρειες (διαδικασίες, ώρες προπόνησης, κόστος κλπ)