Programming Intermediate Level
Ηλικίες: παιδιά 8 έως 12 ετών (Γ' έως ΣΤ' Δημοτικού)
Διάρκεια μαθήματος: 90 λεπτά, μία φορά την εβδομάδα Πλήθος μαθητών ανά τάξη: έξι (6) έως οκτώ (8) Προϋποθέσεις εγγραφής: μαθητής Γ' - ΣΤ' Δημοτικού Ηλεκτρονικός εξοπλισμός: Ηλεκτρονικός υπολογιστής (διατίθεται από το ROBOTONIO) Εκπαιδευτικές πλατφόρμες: Scratch Αναλογία μαθητών ανά ηλεκτρονικό μέσο: 1:1 Χρήση εξοπλισμού στο σπίτι: Ηλεκτρονικός υπολογιστής (με εγκατεστημένο τον Chrome browser, έκδοση 63 και μετά) Διαφοροποίηση τμημάτων: 1. Intermediate A (χωρίς προηγούμενη εμπειρία)
Με το περιβάλλον Scratch 3, τα παιδιά θα υλοποιήσουν στον ηλεκτρονικό υπολογιστή τις δικές τους διαδραστικές ιστορίες, παιχνίδια και κινούμενα σχέδια και θα μάθουν πως να ανταλλάσσουν τις δημιουργίες τους στην εξαιρετικά μεγάλη και δραστήρια online κοινότητα Scratch. Θα εξοικειωθούν με βασικές προγραμματιστικές δομές και μέσα από τις δημιουργίες τους θα καλλιεργήσουν την αλγοριθμική τους σκέψη, πολύτιμη δεξιότητα για μία πιο ουσιαστική και σε βάθος γνωριμία με επιστημονικούς χώρους όπως τα μαθηματικά, η τεχνολογία και η πληροφορική. Η δημοτικότητα του Scratch στην εκπαίδευση οφείλεται στην ευκολία με την οποία μπορούν να δημιουργηθούν προγράμματα. Oι εντολές και οι δομές δεδομένων είναι απλές, γραμμένες και στην ελληνική γλώσσα και η δομή του προγράμματος μπορεί να σχεδιαστεί όπως ένα παζλ, με αποσπώμενα κομμάτια κώδικα που μπορούν να μετακινηθούν και να προσαρμοστούν μαζί. Στο Scratch όλα τα αντικείμενα όπως γραφικά και ήχοι μπορούν εύκολα να εισαχθούν σε ένα νέο πρόγραμμα και να συνδυαστούν με νέους τρόπους. Έτσι τα παιδιά αλληλεπιδρούν άμεσα με τη δημιουργία τους και αποκτούν κίνητρο για περισσότερη προσπάθεια και μελέτη. |
Παράλληλα με τα μαθήματα στο εργαστήριο, όλοι οι μαθητές θα συμμετέχουν και σε ψηφιακή τάξη, έτσι ώστε από τον προσωπικό τους υπολογιστή στο σπίτι και με την καθοδήγηση του εκπαιδευτικού, να αντιμετωπίζουν ενδιαφέρουσες προγραμματιστικές προκλήσεις, να εξασκούνται σε νέες έννοιες και λειτουργίες, να επεκτείνουν τις προγραμματιστικές τους δεξιότητες και να εξοικειωθούν με την φιλοσοφία της συμμετοχής σε μία δραστήρια, ενδιαφέρουσα και δημιουργική ψηφιακή κοινότητα.
Με την ολοκλήρωση του επιπέδου "Intermediate", οι μαθητές θα μπορούν:
- Να σχεδιάσουν αλγόριθμους που επιλύουν προβλήματα, χρησιμοποιώντας όλες τις προγραμματιστικές αρχές και εργαλεία που έμαθαν στην τάξη
- Να αναπτύξουν προγράμματα στην πλατφόρμα Scratch, που υποστηρίζουν την λειτουργία και εξέλιξη ενός σύνθετου παιχνιδιού
- Να χρησιμοποιήσουν τελεστές σύγκρισης
- Να χρησιμοποιήσουν αριθμητικούς και λογικούς τελεστές και να υλοποιήσουν προγραμματιστικά σύνθετες αριθμητικές πράξεις
- Να εντοπίσουν και να διορθώσουν προγραμματιστικά σφάλματα
- Να διαχειριστούν τη μνήμη του υπολογιστή για το πρόγραμμά τους με μεταβλητές και λίστες
- Να δημιουργήσουν τις δικές τους προγραμματιστικές εντολές
- Να συνεχίσουν την εκπαίδευσή τους στον προγραμματισμό, με μία text-based γλώσσα προγραμματισμού (Advanced επίπεδο)