Το ROBOTONIO RESEARCH LAB υποστηρίζει την καινοτομία και δίνει τη δυνατότητα σε μαθητές άνω των 15 ετών καθώς και σε φοιτητές να αναπτύξουν καινοτόμες ιδέες. Υποστηρίζεται οικονομικά από την ROBOTONIO ΜΟΝΟΠΡΟΣΩΠΗ ΙΚΕ ενώ τα μέλη του Μη Κερδοσκοπικού Σωματείου ERSA ROBOTONIO προσφέρουν εθελοντικό mentoring σε όσους και όσες συμμετέχουν.
2ο Βραβείο Καινοτόμου Λύσης
Πανελλήνιος Διαγωνισμός Εκπαιδευτικής Ρομποτικής FLL 2023 | Μάρτιος 2023
Θερμοηλεκτρικές Γεννήτριες
Προέλευση της Ιδέας
Στις μεσογειακές χώρες, όπως και στη δική μας, η χρήση ηλιακών θερμοσίφωνων είναι αρκετά διαδεδομένη, τόσο σε σπίτια όσο και σε ξενοδοχειακές μονάδες. Ειδικά το καλοκαίρι, εμείς που έχουμε ηλιακό θερμοσίφωνα στο σπίτι μας, γνωρίζουμε ότι το ηλιακό νερό είναι πολύ πιο ζεστό από ό,τι χρειαζόμαστε. Επιπλέον, ακόμη και αν καταναλώσουμε όλο το ζεστό νερό, η αντικατάστασή του είναι σχεδόν άμεση, καθώς οι θερμοκρασίες που αναπτύσσει ο ήλιος την καλοκαιρινή περίοδο είναι σημαντικές. Η ερώτηση, λοιπόν, είναι αν υπάρχει τρόπος να αξιοποιήσουμε αυτό το υπερβολικό ζεστό νερό στον τομέα της παραγωγής και αποθήκευσης ενέργειας. Πώς, λοιπόν, μπορούμε να εκμεταλλευτούμε αυτήν τη θερμότητα, που πάντως θα απορριφθεί στο περιβάλλον;
Θερμοηλεκτρικές Γεννήτριες (Thermoelectric Generator - TEC)
Οι θερμοηλεκτρικές γεννήτριες μετατρέπουν την διαφορά θερμοκρασίας σε ηλεκτρισμό με βάση διάφορα φαινόμενα, συμπεριλαμβανομένου του φαινομένου Peltier.
Περιγραφή της Ιδέας
Ο ηλιακός θερμοσίφωνας αποτελείται από δύο μέρη, το μέρος συλλογής, δηλαδή τα ηλιακά πάνελ στην επιφάνεια απορρόφησης της ηλιακής ακτινοβολίας, και το τμήμα αποθήκευσης, δηλαδή ο εναέριος θερμοσίφωνας. Το νερό που κυκλοφορεί στους συλλέκτες των ηλιακών πάνελ είναι πολύ πιο ζεστό από αυτό του δοχείου, οπότε αν το τροφοδοτήσουμε με αυτό, η τρέχουσα που θα παράγουμε θα έχει πολύ μεγαλύτερη ισχύ. Η ιδέα είναι να δημιουργηθεί ένα σύστημα όπου το ζεστό νερό του ηλιακού θερμοσίφωνα θα ανακυκλώνεται συνεχώς, έτσι ώστε χρησιμοποιώντας θερμοηλεκτρικές πλάκες να παράγει ηλεκτρισμό. Αυτή η ενέργεια θα χρησιμοποιείται για την τροφοδοσία συσκευών που χρησιμοποιούν ήλεκτρικό ρεύμα, όπως για παράδειγμα, φορτιστές κινητών τηλεφώνων ή φορητές σταθμοί φόρτισης συσκευών, υπολογιστές σε σπίτια και ξενοδοχειακές μονάδες, και γιατί όχι, ακόμη και σταθμοί φόρτισης αυτοκινήτων που θα κατακλύσουν την αγορά τα επόμενα χρόνια. Αυτό το σύστημα θα είναι αυτόνομο και εύκολο στην εγκατάσταση σε οποιονδήποτε ηλιακό θερμοσίφωνα έχουν ήδη οι καταναλωτές για να περιοριστούν οι διαδικασίες παραγωγής και αγοράς νέων συστημάτων. Αυτό το σύστημα θα είναι αυτόνομο και εύκολο στην εγκατάσταση σε οποιονδήποτε ηλιακό θερμοσίφωνα έχουν ήδη οι καταναλωτές για να περιοριστούν οι διαδικασίες παραγωγής και αγοράς νέων συστημάτων. Επιπλέον, θα διαμεσολαβεί μεταξύ του δικτύου τροφοδοσίας νερού, επομένως θα απαιτηθεί μόνο μια απλή εγκατάσταση σωληνώσεων για τον ηλιακό θερμοσίφωνα.
Στις μεσογειακές χώρες, όπως και στη δική μας, η χρήση ηλιακών θερμοσίφωνων είναι αρκετά διαδεδομένη, τόσο σε σπίτια όσο και σε ξενοδοχειακές μονάδες. Ειδικά το καλοκαίρι, εμείς που έχουμε ηλιακό θερμοσίφωνα στο σπίτι μας, γνωρίζουμε ότι το ηλιακό νερό είναι πολύ πιο ζεστό από ό,τι χρειαζόμαστε. Επιπλέον, ακόμη και αν καταναλώσουμε όλο το ζεστό νερό, η αντικατάστασή του είναι σχεδόν άμεση, καθώς οι θερμοκρασίες που αναπτύσσει ο ήλιος την καλοκαιρινή περίοδο είναι σημαντικές. Η ερώτηση, λοιπόν, είναι αν υπάρχει τρόπος να αξιοποιήσουμε αυτό το υπερβολικό ζεστό νερό στον τομέα της παραγωγής και αποθήκευσης ενέργειας. Πώς, λοιπόν, μπορούμε να εκμεταλλευτούμε αυτήν τη θερμότητα, που πάντως θα απορριφθεί στο περιβάλλον;
Θερμοηλεκτρικές Γεννήτριες (Thermoelectric Generator - TEC)
Οι θερμοηλεκτρικές γεννήτριες μετατρέπουν την διαφορά θερμοκρασίας σε ηλεκτρισμό με βάση διάφορα φαινόμενα, συμπεριλαμβανομένου του φαινομένου Peltier.
Περιγραφή της Ιδέας
Ο ηλιακός θερμοσίφωνας αποτελείται από δύο μέρη, το μέρος συλλογής, δηλαδή τα ηλιακά πάνελ στην επιφάνεια απορρόφησης της ηλιακής ακτινοβολίας, και το τμήμα αποθήκευσης, δηλαδή ο εναέριος θερμοσίφωνας. Το νερό που κυκλοφορεί στους συλλέκτες των ηλιακών πάνελ είναι πολύ πιο ζεστό από αυτό του δοχείου, οπότε αν το τροφοδοτήσουμε με αυτό, η τρέχουσα που θα παράγουμε θα έχει πολύ μεγαλύτερη ισχύ. Η ιδέα είναι να δημιουργηθεί ένα σύστημα όπου το ζεστό νερό του ηλιακού θερμοσίφωνα θα ανακυκλώνεται συνεχώς, έτσι ώστε χρησιμοποιώντας θερμοηλεκτρικές πλάκες να παράγει ηλεκτρισμό. Αυτή η ενέργεια θα χρησιμοποιείται για την τροφοδοσία συσκευών που χρησιμοποιούν ήλεκτρικό ρεύμα, όπως για παράδειγμα, φορτιστές κινητών τηλεφώνων ή φορητές σταθμοί φόρτισης συσκευών, υπολογιστές σε σπίτια και ξενοδοχειακές μονάδες, και γιατί όχι, ακόμη και σταθμοί φόρτισης αυτοκινήτων που θα κατακλύσουν την αγορά τα επόμενα χρόνια. Αυτό το σύστημα θα είναι αυτόνομο και εύκολο στην εγκατάσταση σε οποιονδήποτε ηλιακό θερμοσίφωνα έχουν ήδη οι καταναλωτές για να περιοριστούν οι διαδικασίες παραγωγής και αγοράς νέων συστημάτων. Αυτό το σύστημα θα είναι αυτόνομο και εύκολο στην εγκατάσταση σε οποιονδήποτε ηλιακό θερμοσίφωνα έχουν ήδη οι καταναλωτές για να περιοριστούν οι διαδικασίες παραγωγής και αγοράς νέων συστημάτων. Επιπλέον, θα διαμεσολαβεί μεταξύ του δικτύου τροφοδοσίας νερού, επομένως θα απαιτηθεί μόνο μια απλή εγκατάσταση σωληνώσεων για τον ηλιακό θερμοσίφωνα.
First Lego League
Πανελλήνιος Διαγωνισμός Εκπαιδευτικής Ρομποτικής FLL 2023 | Μάρτιος 2023
Power Generation Pavement Slabs
Σύντομη περιγραφή:
Πλάκες πεζοδρομίου που παράγουν ενέργεια με χρήση κεραμικών υλικών με πιεζοηλεκτρικές ιδιότητες.
Πρόβλημα που αντιμετωπίζεται:
φθηνός τρόπος κάλυψης αναγκών ηλεκτρικής ενέργειας για
τον αστικό φωτισμό, σε χώρους όπου συγκεντρώνονται πολλοί άνθρωποι, όπως πλατείες,
εμπορικά κέντρα, πεζοδρόμια κλπ.
Περιγραφή ιδέας:
Η ιδέα είναι να κατασκευαστούν πλάκες πεζοδρομίου, με ενσωματωμένες κεραμικές πλάκες με πιεζοηλεκτρικές ιδιότητες, ώστε να παράγουν ηλεκτρικό ρεύμα κατά τη διέλευση πεζών από αυτές. Οι πλάκες θα είναι έτσι κατασκευασμένες, ώστε κατά την τοποθέτησή τους να δημιουργούν ένα ηλεκτρικό δίκτυο, που θα μπορεί να τροφοδοτεί τις ανάγκες φωτισμού πεζοδρομίων, πλατειών, εμπορικών κέντρων και λοιπών εγκαταστάσεων, από όπου διέρχεται μεγάλο πλήθος ανθρώπων. Η ιδέα είναι να αναπτυχθεί ένα τυποποιημένο σύστημα πλακών, που θα μπορεί να κατασκευαστεί εύκολα και με φθηνά μέσα, ώστε να αποτελεί μια βιώσιμη λύση για τον φωτισμό δημόσιων χώρων και επιχειρήσεων.
Πλεονεκτήματα:
• Η τυποποίηση του συστήματος σε αυτόνομες/ξεχωριστές πλάκες, περιορίζει το κόστος
ανάπτυξης και εγκατάστασης.
• Απλό στην υλοποίηση εφόσον τυποποιηθεί.
• Αυτόνομη λειτουργία συστήματος, χωρίς την ανάγκη τροφοδοσίας από εξωτερική πηγή.
• Ιδιαίτερα αποδοτικό σύστημα σε περιοχές όπου κυκλοφορούν πολλοί πεζοί (μουσεία,
πλατείες, εμπορικοί πεζόδρομοι κλπ).
Προβλήματα:
• Κόστος υλικών και εγκατάστασης.
Σημειώνεται ότι, για την πραγματική υλοποίηση προτείνεται η χρήση ενιαίων κεραμικών υλικών με πιεζοηλεκτρικές ιδιότητες, το πρότυπο όμως κατασκευάστηκε με αισθητήρες που είναι ευκολότερο να βρεθούν στην αγορά.
Ακόμη όμως και με αυτούς τους αισθητήρες, κάθε πλακάκι που φτιάξαμε μετρήσαμε ότι παράγει μέχρι και 20V! Με την χρήση κεραμικών υλικών με αποδοτικότερες πιεζοηλεκτρικές ιδιότητες, αλλά και την αξιοποίηση δικτύου πλακών από όπου διέρχεται μεγάλο πλήθος πεζών, τόσο η τάση όσο (κυρίως) και η ένταση του παραγόμενου ρεύματος, θα είναι αρκετή για την φωταγώγηση μιας πλατείας.
Πλάκες πεζοδρομίου που παράγουν ενέργεια με χρήση κεραμικών υλικών με πιεζοηλεκτρικές ιδιότητες.
Πρόβλημα που αντιμετωπίζεται:
φθηνός τρόπος κάλυψης αναγκών ηλεκτρικής ενέργειας για
τον αστικό φωτισμό, σε χώρους όπου συγκεντρώνονται πολλοί άνθρωποι, όπως πλατείες,
εμπορικά κέντρα, πεζοδρόμια κλπ.
Περιγραφή ιδέας:
Η ιδέα είναι να κατασκευαστούν πλάκες πεζοδρομίου, με ενσωματωμένες κεραμικές πλάκες με πιεζοηλεκτρικές ιδιότητες, ώστε να παράγουν ηλεκτρικό ρεύμα κατά τη διέλευση πεζών από αυτές. Οι πλάκες θα είναι έτσι κατασκευασμένες, ώστε κατά την τοποθέτησή τους να δημιουργούν ένα ηλεκτρικό δίκτυο, που θα μπορεί να τροφοδοτεί τις ανάγκες φωτισμού πεζοδρομίων, πλατειών, εμπορικών κέντρων και λοιπών εγκαταστάσεων, από όπου διέρχεται μεγάλο πλήθος ανθρώπων. Η ιδέα είναι να αναπτυχθεί ένα τυποποιημένο σύστημα πλακών, που θα μπορεί να κατασκευαστεί εύκολα και με φθηνά μέσα, ώστε να αποτελεί μια βιώσιμη λύση για τον φωτισμό δημόσιων χώρων και επιχειρήσεων.
Πλεονεκτήματα:
• Η τυποποίηση του συστήματος σε αυτόνομες/ξεχωριστές πλάκες, περιορίζει το κόστος
ανάπτυξης και εγκατάστασης.
• Απλό στην υλοποίηση εφόσον τυποποιηθεί.
• Αυτόνομη λειτουργία συστήματος, χωρίς την ανάγκη τροφοδοσίας από εξωτερική πηγή.
• Ιδιαίτερα αποδοτικό σύστημα σε περιοχές όπου κυκλοφορούν πολλοί πεζοί (μουσεία,
πλατείες, εμπορικοί πεζόδρομοι κλπ).
Προβλήματα:
• Κόστος υλικών και εγκατάστασης.
Σημειώνεται ότι, για την πραγματική υλοποίηση προτείνεται η χρήση ενιαίων κεραμικών υλικών με πιεζοηλεκτρικές ιδιότητες, το πρότυπο όμως κατασκευάστηκε με αισθητήρες που είναι ευκολότερο να βρεθούν στην αγορά.
Ακόμη όμως και με αυτούς τους αισθητήρες, κάθε πλακάκι που φτιάξαμε μετρήσαμε ότι παράγει μέχρι και 20V! Με την χρήση κεραμικών υλικών με αποδοτικότερες πιεζοηλεκτρικές ιδιότητες, αλλά και την αξιοποίηση δικτύου πλακών από όπου διέρχεται μεγάλο πλήθος πεζών, τόσο η τάση όσο (κυρίως) και η ένταση του παραγόμενου ρεύματος, θα είναι αρκετή για την φωταγώγηση μιας πλατείας.
First Lego League | Cargo Connect
Πανελλήνιος Διαγωνισμός Εκπαιδευτικής Ρομποτικής FLL 2022 | Μάρτιος 2022
Το θέμα
Τη σεζόν 2021-2022, οι ομάδες της FIRST® διερεύνησαν το μέλλον των μεταφορών. Από την αποστολή πακέτων σε αγροτικές και αστικές περιοχές, μέχρι την παροχή βοήθειας σε καταστροφές και την αεροπορική διαμετακόμιση υψηλής τεχνολογίας, οι ομάδες θα φανταστούν ξανά ταχύτερες, πιο αξιόπιστες, χωρίς αποκλεισμούς και βιώσιμες καινοτομίες στις μεταφορές που συνδέουν και αναπτύσσουν καλύτερα κοινότητες και οικονομίες σε όλο τον κόσμο
Το πρόβλημα
Ένα από τα προβλήματα που αντιμετωπίζουμε με την μεταφορά εμπορευμάτων είναι η μόλυνση του περιβάλλοντος. Καθημερινά χιλιάδες φορτηγά και αεροπλάνα μεταφέρουν εμπορεύματα σε όλο τον πλανήτη, επιβαρύνοντας σημαντικά την ατμόσφαιρα. Πόσο συχνά παραγγέλνετε κάτι; Σκεφτείτε ότι κάθε φορά βοηθάτε στην επιβάρυνση της ατμόσφαιρας. Και φανταστείτε αυτή τη μόλυνση εκατομμύρια φορές μεγαλύτερη, κάθε μέρα να μεγαλώνει καθώς ο κόσμος παραγγέλνει φαγητό, παιχνίδια, εργαλεία, τηλεοράσεις, υπολογιστές και πολύ, πολύ περισσότερα
Η ιδέα
Σύμφωνα με την τρέχουσα κατάσταση, τα αεροπλάνα είναι τα πιο γρήγορα (και ασφαλή) μέσα μεταφοράς, όμως είναι ιδιαίτερα ακριβά και ρυπογόνα. Ποιος είναι όμως ο λόγος; Μα φυσικά τα καύσιμα! Ένα αεροπλάνο για να καταφέρει να διατηρήσει το βάρος του στον αέρα και να φτάσει φυσικά και στον προορισμό του, χρειάζεται τεράστιες ποσότητες καυσίμου. Και το καύσιμο αυτό πέρα από ακριβό, εκπέμπει τεράστιες ποσότητες διοξειδίου του άνθρακα, που βλάπτει σοβαρά το κλίμα… Ένας επίγειος ή θαλάσσιος τρόπος μεταφοράς, δύσκολα μπορεί να συναγωνιστεί την ασφάλεια και ευελιξία των εναέριων μεταφορών. Πώς θα μπορούσαμε επομένως να σχεδιάσουμε ένα υβριδικό εμπορικό όχημα, το οποίο θα μπορεί να σηκώσει ένα container και να το μεταφέρει γρηγορότερα από τα φορτηγά, σπαταλώντας όμως λιγότερη ενέργεια και ακολουθώντας διαδρομές πολύ πιο σύντομες από αυτές που προσφέρει το οδικό δίκτυο. Κάνοντας μια αναδρομή στον τρόπο με τον οποίο οι άνθρωποι ταξίδευαν στον αέρα στο παρελθόν, η ιδέα μας απέκτησε το όνομα “AirDrone”, συνδυασμός ενός Drone και ενός Airship.
Τη σεζόν 2021-2022, οι ομάδες της FIRST® διερεύνησαν το μέλλον των μεταφορών. Από την αποστολή πακέτων σε αγροτικές και αστικές περιοχές, μέχρι την παροχή βοήθειας σε καταστροφές και την αεροπορική διαμετακόμιση υψηλής τεχνολογίας, οι ομάδες θα φανταστούν ξανά ταχύτερες, πιο αξιόπιστες, χωρίς αποκλεισμούς και βιώσιμες καινοτομίες στις μεταφορές που συνδέουν και αναπτύσσουν καλύτερα κοινότητες και οικονομίες σε όλο τον κόσμο
Το πρόβλημα
Ένα από τα προβλήματα που αντιμετωπίζουμε με την μεταφορά εμπορευμάτων είναι η μόλυνση του περιβάλλοντος. Καθημερινά χιλιάδες φορτηγά και αεροπλάνα μεταφέρουν εμπορεύματα σε όλο τον πλανήτη, επιβαρύνοντας σημαντικά την ατμόσφαιρα. Πόσο συχνά παραγγέλνετε κάτι; Σκεφτείτε ότι κάθε φορά βοηθάτε στην επιβάρυνση της ατμόσφαιρας. Και φανταστείτε αυτή τη μόλυνση εκατομμύρια φορές μεγαλύτερη, κάθε μέρα να μεγαλώνει καθώς ο κόσμος παραγγέλνει φαγητό, παιχνίδια, εργαλεία, τηλεοράσεις, υπολογιστές και πολύ, πολύ περισσότερα
Η ιδέα
Σύμφωνα με την τρέχουσα κατάσταση, τα αεροπλάνα είναι τα πιο γρήγορα (και ασφαλή) μέσα μεταφοράς, όμως είναι ιδιαίτερα ακριβά και ρυπογόνα. Ποιος είναι όμως ο λόγος; Μα φυσικά τα καύσιμα! Ένα αεροπλάνο για να καταφέρει να διατηρήσει το βάρος του στον αέρα και να φτάσει φυσικά και στον προορισμό του, χρειάζεται τεράστιες ποσότητες καυσίμου. Και το καύσιμο αυτό πέρα από ακριβό, εκπέμπει τεράστιες ποσότητες διοξειδίου του άνθρακα, που βλάπτει σοβαρά το κλίμα… Ένας επίγειος ή θαλάσσιος τρόπος μεταφοράς, δύσκολα μπορεί να συναγωνιστεί την ασφάλεια και ευελιξία των εναέριων μεταφορών. Πώς θα μπορούσαμε επομένως να σχεδιάσουμε ένα υβριδικό εμπορικό όχημα, το οποίο θα μπορεί να σηκώσει ένα container και να το μεταφέρει γρηγορότερα από τα φορτηγά, σπαταλώντας όμως λιγότερη ενέργεια και ακολουθώντας διαδρομές πολύ πιο σύντομες από αυτές που προσφέρει το οδικό δίκτυο. Κάνοντας μια αναδρομή στον τρόπο με τον οποίο οι άνθρωποι ταξίδευαν στον αέρα στο παρελθόν, η ιδέα μας απέκτησε το όνομα “AirDrone”, συνδυασμός ενός Drone και ενός Airship.
First Lego League | Cargo Connect
Πανελλήνιος Διαγωνισμός Εκπαιδευτικής Ρομποτικής FLL 2022 | Μάρτιος 2022
Οι κλοπές εμπορευμάτων αποτελούν μία παγκόσμια απειλή, που προκαλεί αλυσιδωτές αντιδράσεις στην εφοδιαστική αλυσίδα: απώλεια φορτίου, καθυστερήσεις στις παραδόσεις, απειλή της σωματικής ακεραιότητας των εργαζομένων στον χώρο των μεταφορών, αύξηση των τιμών λόγω των απωλειών των εμπορευμάτων και πολλά άλλα. Σύμφωνα με την τελευταία έκθεση του TT Club (Though Transport Club), μία από τις μεγαλύτερες εταιρείες ασφάλειας μεταφορών και logistics στον κόσμο, σε ποσοστό 71% οι κλοπές εμπορευμάτων πραγματοποιούνται στα φορτηγά, σε σύγκριση με τις κλοπές αποθηκών ή εγκαταστάσεων.
Η πρότασή μας, είναι η ανάπτυξη ενός ολοκληρωμένου συστήματος παρακολούθησης και ελέγχου των φορτηγών που μεταφέρουν εμπορεύματα. Πρόκειται για ένα σύνολο απλών και πιο σύνθετων μηχανισμών, που όταν εφαρμοστούν στο σύνολό τους, θα αποτρέψουν πολλές προσπάθειες κλοπής σε φορτηγά, καλύπτοντας όλες τις προαναφερόμενες κατηγορίες. Το σύστημα μπορεί να αναπτυχθεί σε τρία (3) μεγάλα μέρη:
Την ιδέα μας την στείλαμε σε πολλές εταιρείες μεταφορών στην Ελλάδα καθώς και σε οδηγούς φορτηγών και λάβαμε πολύ θετικά σχόλια. Μάλιστα μία από αυτές τις εταιρείες μας πρότεινε να προσθέσουμε στην καμπίνα του φορτηγού ένα κουμπί πανικού, με το οποίο ο οδηγός μέσω της Μονάδας Ελέγχου Οχήματος θα ενημερώνει το Κέντρο Ελέγχου για τυχόν κίνδυνο, κάτι που μας φάνηκε πολύ καλή ιδέα και το υλοποιήσαμε.
Η πρότασή μας, είναι η ανάπτυξη ενός ολοκληρωμένου συστήματος παρακολούθησης και ελέγχου των φορτηγών που μεταφέρουν εμπορεύματα. Πρόκειται για ένα σύνολο απλών και πιο σύνθετων μηχανισμών, που όταν εφαρμοστούν στο σύνολό τους, θα αποτρέψουν πολλές προσπάθειες κλοπής σε φορτηγά, καλύπτοντας όλες τις προαναφερόμενες κατηγορίες. Το σύστημα μπορεί να αναπτυχθεί σε τρία (3) μεγάλα μέρη:
- Μονάδα Ελέγχου Συστήματος
- Κέντρο Ελέγχου Συστήματος
- Πρωτόκολλο Επικοινωνίας Συστήματος
Την ιδέα μας την στείλαμε σε πολλές εταιρείες μεταφορών στην Ελλάδα καθώς και σε οδηγούς φορτηγών και λάβαμε πολύ θετικά σχόλια. Μάλιστα μία από αυτές τις εταιρείες μας πρότεινε να προσθέσουμε στην καμπίνα του φορτηγού ένα κουμπί πανικού, με το οποίο ο οδηγός μέσω της Μονάδας Ελέγχου Οχήματος θα ενημερώνει το Κέντρο Ελέγχου για τυχόν κίνδυνο, κάτι που μας φάνηκε πολύ καλή ιδέα και το υλοποιήσαμε.
1ο Βραβείο Innovative Solution
Πανελλήνιος Διαγωνισμός Εκπαιδευτικής Ρομποτικής FLL 2019 | Μάρτιος 2019
Soft Robots in Space
Ένας σχετικά νέος κλάδος της ρομποτικής που έχει αναπτυχθεί τα τελευταία χρόνια είναι αυτός των Soft Robots. Αποτελεί έναν ειδικό τομέα της ρομποτικής που ασχολείται με μη άκαμπτα ρομπότ κατασκευασμένα με μαλακά και παραμορφώσιμα υλικά όπως η σιλικόνη, το πλαστικό, το καουτσούκ.
Η εμπνευσμένη από τη φύση ρομποτική χρησιμοποιεί δομές και μηχανισμούς που μιμούνται έντονα τον τρόπο με τον οποίο κινούνται και προσαρμόζονται στο περιβάλλον τους οι ζωντανοί οργανισμοί. Η δυνατότητα παραμόρφωσης παίζει σημαντικό ρόλο για τα ρομπότ που έχουν να αντιμετωπίσουν την αβεβαιότητα σε εξαιρετικά δυσμενή περιβάλλοντα, όπως για παράδειγμα η συλλογή άγνωστων διαστάσεων αντικειμένων και η μετακίνησή τους σε τραχύ και ακαθόριστο έδαφος.
Επιπλέον σε αντίθεση με τα ρομπότ που κατασκευάζονται από άκαμπτα υλικά, τα soft robots επιτρέπουν μεγαλύτερη ευελιξία και προσαρμοστικότητα για την εκτέλεση εργασιών, καθώς και βελτιωμένη ασφάλεια κατά την εργασία σε συνεργασία με τον άνθρωπο.
Βασικός σκοπός του συστήματος είναι να επιδείξει κάποια από τα πλεονεκτήματα που φέρει η τεχνολογία Soft Robotics στον χώρο των ενεργοποιητών (actuators). Ο παραπάνω σκοπός δεν θα πρέπει να εκληφθεί ως μία προσπάθεια απόδειξης ότι οι soft actuators είναι «καλύτεροι» από τους παραδοσιακούς actuators (hard), καθώς η τεχνολογία Soft Robotics δεν μπορεί να υποκαταστήσει την τρέχουσα τεχνολογία, αλλά μπορεί να συνδράμει στην αντιμετώπιση συγκεκριμένων προβλημάτων. Το σύστημα ελέγχεται από μία κεντρική κονσόλα, καθώς και με απομακρυσμένο έλεγχο (Bluetooth) μέσω εφαρμογής Android που αναπτύχθηκε για τον σκοπό αυτό.
ΠΛΕΟΝΕΚΤΗΜΑΤΑ
Η εμπνευσμένη από τη φύση ρομποτική χρησιμοποιεί δομές και μηχανισμούς που μιμούνται έντονα τον τρόπο με τον οποίο κινούνται και προσαρμόζονται στο περιβάλλον τους οι ζωντανοί οργανισμοί. Η δυνατότητα παραμόρφωσης παίζει σημαντικό ρόλο για τα ρομπότ που έχουν να αντιμετωπίσουν την αβεβαιότητα σε εξαιρετικά δυσμενή περιβάλλοντα, όπως για παράδειγμα η συλλογή άγνωστων διαστάσεων αντικειμένων και η μετακίνησή τους σε τραχύ και ακαθόριστο έδαφος.
Επιπλέον σε αντίθεση με τα ρομπότ που κατασκευάζονται από άκαμπτα υλικά, τα soft robots επιτρέπουν μεγαλύτερη ευελιξία και προσαρμοστικότητα για την εκτέλεση εργασιών, καθώς και βελτιωμένη ασφάλεια κατά την εργασία σε συνεργασία με τον άνθρωπο.
Βασικός σκοπός του συστήματος είναι να επιδείξει κάποια από τα πλεονεκτήματα που φέρει η τεχνολογία Soft Robotics στον χώρο των ενεργοποιητών (actuators). Ο παραπάνω σκοπός δεν θα πρέπει να εκληφθεί ως μία προσπάθεια απόδειξης ότι οι soft actuators είναι «καλύτεροι» από τους παραδοσιακούς actuators (hard), καθώς η τεχνολογία Soft Robotics δεν μπορεί να υποκαταστήσει την τρέχουσα τεχνολογία, αλλά μπορεί να συνδράμει στην αντιμετώπιση συγκεκριμένων προβλημάτων. Το σύστημα ελέγχεται από μία κεντρική κονσόλα, καθώς και με απομακρυσμένο έλεγχο (Bluetooth) μέσω εφαρμογής Android που αναπτύχθηκε για τον σκοπό αυτό.
ΠΛΕΟΝΕΚΤΗΜΑΤΑ
- Μπορούμε να στείλουμε ρομπότ για να εξερευνήσουμε το διάστημα χωρίς να χρειάζεται να ανησυχούμε τόσο πολύ για την ασφάλειά τους. Αν είμαστε προσεκτικοί κατά τη διάρκεια του σχεδιασμού και της κατασκευής τους, τότε θα παραμείνουν λειτουργικά στον προορισμό τους για μεγάλο χρονικό διάστημα, με στόχο την αποστολή δεδομένων προς επεξεργασία.
- Πιο φθηνή η αποστολή στο διάστημα ενός ρομπότ από ότι η αποστολή ενός ανθρώπου. Αυτό γιατί τα ρομπότ μπορούν να είναι λειτουργικά στο διάστημα για πολλά χρόνια και επίσης δεν είναι απαραίτητη η οργάνωση του ταξιδιού επιστροφής. Αν και σύμφωνα με το Διαστημικό Δίκαιο η εξερεύνηση του Διαστήματος πρέπει να τηρεί τους Κανόνες Προστασίας του Διαστημικού Περιβάλλοντος.
- Τα ρομπότ μπορούν να αντέξουν σε σκληρές συνθήκες, όπως είναι οι ακραίες θερμοκρασίες και τα υψηλά επίπεδα ακτινοβολίας ακόμη και η παρουσία της κοσμικής ακτινοβολίας.
Internet of Things & Architecture
Σεπτέμβριος 2018 | Παρουσίαση στη Βραδιά του Ερευνητή
Από τη συμμετοχή μας στη βραδιά του Ερευνητή στο ΕΚΕΦΕ Δημόκριτος. Το project βασίστηκε σε ένα αρχιτεκτονικό σχέδιο από όπου δανειστήκαμε τα σχέδια και φτιάξαμε τη μακέτα για να τη μετατρέψουμε σε ένα smart home! Internet of Things & Architecture. Οι μαθητές του Λυκείου έφτιαξαν το πρόγραμμα για να ελέγχουν από το κινητό τους το φωτισμό σε κάθε χώρο του σπιτιού, να ανοίγουν και να κλείνουν το εξωτερικό σκίαστρο, να ανεβάζουν και να κατεβάζουν το διαχωριστικό μεταξύ της κουζίνας και του καθιστικού/χώρου εργασίας.
Το Project βασίστηκε σε σχέδια των Αρχιτεκτόνων Εσωτερικού Χώρου Μόιρα Δουράνου, Στέλλα Τζάρτου και Πέγκυ Κομβοτέα
Σε μια εποχή που ζούμε με όλο και λιγότερα, μαθαίνουμε να εκτιμάμε τα στοιχεία της φύσης περισσότερο. Ο ήλιος, πλούσιος στη χώρα μας και η διάχυση της ενέργειας και του φωτός του μας ενέπνευσε για την δημιουργία ενιαίου χώρου εύκολα διαχωρίσιμου, για τις πολλαπλές ανάγκες των χρηστών. Κεντρικό στοιχείο του ο όγκος του μπάνιου που διαχωρίζει και παράλληλα ενοποιεί το χώρο. Σύστημα για οθόνη προβολής έργων του σχεδιαστή ή ταινιών για ψυχαγωγία, σύρεται και διαχωρίζει τις λειτουργίες. Δεύτερη κύρια είσοδος διαμορφώνει ανεξάρτητη πρόσβαση στο χώρο του γραφείου. Έχει προβλεφθεί η εύκολη μεταμόρφωση ή αποθήκευση επίπλων για διαφορετικές χρήσεις των χώρων.
Το Project βασίστηκε σε σχέδια των Αρχιτεκτόνων Εσωτερικού Χώρου Μόιρα Δουράνου, Στέλλα Τζάρτου και Πέγκυ Κομβοτέα
Σε μια εποχή που ζούμε με όλο και λιγότερα, μαθαίνουμε να εκτιμάμε τα στοιχεία της φύσης περισσότερο. Ο ήλιος, πλούσιος στη χώρα μας και η διάχυση της ενέργειας και του φωτός του μας ενέπνευσε για την δημιουργία ενιαίου χώρου εύκολα διαχωρίσιμου, για τις πολλαπλές ανάγκες των χρηστών. Κεντρικό στοιχείο του ο όγκος του μπάνιου που διαχωρίζει και παράλληλα ενοποιεί το χώρο. Σύστημα για οθόνη προβολής έργων του σχεδιαστή ή ταινιών για ψυχαγωγία, σύρεται και διαχωρίζει τις λειτουργίες. Δεύτερη κύρια είσοδος διαμορφώνει ανεξάρτητη πρόσβαση στο χώρο του γραφείου. Έχει προβλεφθεί η εύκολη μεταμόρφωση ή αποθήκευση επίπλων για διαφορετικές χρήσεις των χώρων.