STEM MAKERS LAB Beginners
Ηλικίες: παιδιά 6 έως 8 ετών (Α' και B' Δημοτικού)
Διάρκεια μαθήματος: 90 λεπτά, μία φορά την εβδομάδα Πλήθος μαθητών ανά τάξη: έως έξι (6) Προϋποθέσεις εγγραφής: μαθητής Α', Β' ή Γ΄ Δημοτικού Διαφοροποίηση τμημάτων:
Τα τμήματα STEM Makers Lab είναι ιδανικά για όλα τα παιδιά που τους αρέσουν τα πινέλα και τα χρώματα αλλά έλκονται και από τα κατσαβίδια! Για αγόρια και κορίτσια που τους αρέσουν οι κατασκευές, τα λαμπάκια, οι κινητήρες, οι τέμπερες, ο πηλός! Σαν γνήσιοι Makers *, οι μικροί μας φίλοι στο επίπεδο Beginner, θα μάθουν να κατασκευάζουν φωτεινά παιχνίδια, κινούμενα γλυπτά, θα μελετήσουν τις βασικές έννοιες των ηλεκτρικών και ηλεκτρονικών κυκλωμάτων, των μαθηματικών και της φυσικής. Θα μελετήσουν την Τέχνη, θα απεγκλωβιστούν από τα στερεότυπα, θα απελευθερώσουν την εκφραστική τους δυνατότητα και θα καλλιεργήσουν τη φαντασία τους. Μέσα από τα STEAM projects που θα αναπτύξουν θα επιλύσουν αληθινά προβλήματα, χρησιμοποιώντας την Design Thinking μεθοδολογία, που τους βοηθάει να οργανώσουν τη σκέψη τους και να την εκφράσουν με τον καλύτερο δυνατό τρόπο. Τα παιδιά χωρίζονται σε ολιγομελή τμήματα ανάλογα με την ηλικία τους και διδάσκονται Σχεδιασμό (Design), Σχεδιαστική σκέψη (Design Thinking), Μηχανική και ηλεκτρικά κυκλώματα, ενώ μελετούν διάφορα πεδία της τέχνης όπως Αρχιτεκτονική, Ζωγραφική, Γλυπτική. Στις μεγαλύτερες τάξεις ο βαθμός δυσκολίας αυξάνεται προοδευτικά, έτσι ώστε οι μαθητές συνεχίζοντας στα επόμενα επίπεδα, να απογειώσουν τις δεξιότητές τους με την αξιοποίηση μικροελεγκτών (microbit, ESP32) και προγραμματισμού και να ελέγχουν στις κατασκευές τους κίνηση, φωτισμό και άλλες λειτουργίες ηλεκτρονικών εξαρτημάτων. |
Μετά την ολοκλήρωση του επιπέδου "Beginner", ο μαθητής θα μπορεί:
- Να σχεδιάζει και να αναπτύσσει απλά συστήματα που επιλύουν καθημερινά προβλήματα, χρησιμοποιώντας απλά υλικά.
- Να κατανοεί και να ελέγχει ένα απλό ηλεκτρικό κύκλωμα.
- Να λειτουργεί ως μέλος ομάδας που αναπτύσσει ένα κοινό έργο.
- Να επικοινωνεί και να εκφράζει λεκτικά τις ιδέες του, μέσα από την περιγραφή προβλημάτων, τη διατύπωση υποθέσεων και την παρουσίαση λύσεων.
- Να συνδυάζει καλλιτεχνικές και επιστημονικές μεθόδους για να πετύχει τον στόχο του.
- Να επιλύει ένα πρόβλημα με πολλές εναλλακτικές λύσεις.
- Να μην περιορίζει τις σκέψεις του και τις επιλογές του ("out of the box").