STEM MAKERS LAB ADVANCED
Ηλικίες:
Πλήθος μαθητών ανά τάξη: έως έξι (6) Διαφοροποίηση τμημάτων: A. ADVANCED A
Στο επίπεδο Advanced οι μαθητές πλέον είναι σε θέση να κατανοήσουν πιο σύνθετες έννοιες από τον χώρο των μαθηματικών, της ηλεκτρονικής και του προγραμματισμού και επομένως μπορούν να χρησιμοποιήσουν πιο σύνθετα εργαλεία σχεδιασμού και ανάπτυξη συστημάτων. Νέες εφαρμογές και ηλεκτρονικές πλατφόρμες (Fritzing, Circuit Simulators, Adafruit IO κλπ), θα δώσουν στους μαθητές επιπλέον δυνατότητες, για την ανάπτυξη έξυπνων αυτοματισμών και πιο σύνθετων μηχανισμών. Οι μαθητές θα μάθουν να τυποποιούν τη δουλειά τους, για να έχουν τη δυνατότητα να επαναχρησιμοποιούν τα έργα τους σε επόμενα συστήματα. Ένα πολύ σημαντικό βήμα για τους μαθητές μας σε αυτό το επίπεδο, είναι η χρήση της text-based γλώσσας προγραμματισμού Python για τον προγραμματισμό του μικροελεγκτή. Η Python είναι μία από τις πιο δημοφιλείς γλώσσες προγραμματισμού στον κόσμο, που υιοθετήθηκε και προσαρμόστηκε για όλους τους επιστημονικούς και επαγγελματικούς κλάδους, από τις οικονομικές υπηρεσίες και την ιατρική, μέχρι και τα ψηφιακά παιχνίδια. Είναι μία text-based γλώσσα προγραμματισμού, που δεν περιορίζεται μόνο στον χώρο της εκπαίδευσης, αλλά αντίθετα, έχει υιοθετηθεί από μεγάλο πλήθος προγραμματιστών και εταιριών που δραστηριοποιούνται στον χώρο της τεχνολογίας (Instagram, Google, Spotify, Netflix, Uber κλπ). Κάθε μαθητής έχει τον δικό του ατομικό εξοπλισμό (πλακέτα Micro:bit ή ESP32, ηλεκτρονικά εξαρτήματα, δοκιμαστικές πλακέτες, καλώδια κλπ), που μπορεί να χρησιμοποιεί και στο σπίτι του, για την ανάπτυξη των ιδεών του και την αντιμετώπιση των "προκλήσεων' που θα ανατίθενται από τον εκπαιδευτικό. Επίσης, κάθε τμήμα θα έχει τη δική του ψηφιακή τάξη στο Teams της Microsoft, με σκοπό την οργάνωση του εκπαιδευτικού υλικού, τη διάθεση σημειώσεων, την ανάθεση εργασιών και και την ανταλλαγή απόψεων μεταξύ των μαθητών. |
Μετά την ολοκλήρωση του επιπέδου "Advanced", ο μαθητής θα μπορεί:
- Να σχεδιάζει και να αναπτύσσει συστήματα που επιλύουν καθημερινά προβλήματα, χρησιμοποιώντας δομικά υλικά (χαρτί, ξύλο κλπ), μικροελεγκτή (micro:bit), αισθητήρες, κινητήρες, ηλεκτρονικά εξαρτήματα κλπ.
- Να αναπτύσσει συνδεσμολογίες ηλεκτρονικών κυκλωμάτων για την υποστήριξη μεγάλου πλήθους εφαρμογών.
- Να χρησιμοποιεί εργαλεία που θα τον βοηθήσουν να σχεδιάσει/διορθώσει το κύκλωμα και την κατασκευή (πολύμετρο, κολλητήρι κλπ).
- Να αξιοποιεί τις βασικές προγραμματιστικές αρχές με τη γλώσσα Python (ακολουθιακή εκτέλεση εντολών, επαναλήψεις, επιλογές, συναρτήσεις, μεταβλητές, λίστες, σύνθετες δομές).
- Να προγραμματίζει τον μικροελεγκτή του σε σύγχρονο Ολοκληρωμένο Περιβάλλον Προγραμματισμού (IDE).
- Να ενσωματώνει και να αξιοποιεί εξωτερικό κώδικα - βιβλιοθήκες στο πρόγραμμά του.
- Να συνδυάζει καλλιτεχνικές και επιστημονικές μεθόδους για να πετύχει τον στόχο του.
- Να επιλύει ένα πρόβλημα με πολλές εναλλακτικές λύσεις.
- Να μην περιορίζει τις σκέψεις του και τις επιλογές του ("out of the box").
- *Να συμμετέχει σε διεθνείς διαγωνισμούς στον χώρο της ρομποτικής και της επιστήμης, όπως η Ολυμπιάδα Ρομποτικής WRO (open κατηγορία).
- Να πιστοποιηθούν κατόπιν εξετάσεων από το Ινστιτούτο Python, με το διεθνώς αναγνωρισμένο επίπεδο πιστοποίησης PCEP.
*Για τη συμμετοχή μαθητών σε διαγωνισμό δηλώνετε το ενδιαφέρον σας στη γραμματεία του ROBOTONIO και ο αρμόδιος εκπαιδευτικός/προπονητής θα σας ενημερώσει για τις λεπτομέρειες (διαδικασίες, ώρες προπόνησης, κόστος κλπ)