SUMOBOT
Τα ρομποτικά αθλήματα, γνωστά και ως ρομποτικά αθλήματα ή αγώνες ρομπότ, είναι οργανωμένες εκδηλώσεις όπου τα ρομπότ ανταγωνίζονται μεταξύ τους σε διάφορες αθλητικές δραστηριότητες ή δραστηριότητες που βασίζονται σε δεξιότητες. Αυτοί οι διαγωνισμοί έχουν στόχο να αναδείξουν τις δυνατότητες των ρομπότ και να προωθήσουν τις εξελίξεις στη ρομποτική και την τεχνητή νοημοσύνη. Σε αυτές τις δραστηριότητες τα ρομπότ προγραμματίζονται να αντιγράψουν σε ένα βαθμό τις ανθρώπινες κινήσεις και τα αθλητικά χαρακτηριστικά που χρειάζονται για το εκάστοτε άθλημα προσπαθώντας να ξεπεράσουν πολλές φορές τα τεχνολογικά όρια των δυνατοτήτων τους. Στο συγκεκριμένο project-αγώνες SUMO ρομπότ, τα ρομπότ κατασκευάζονται για να σπρώχνουν το ένα το άλλο έξω από το ρινγκ όπως και στην παραδοσιακή ανθρώπινη πάλη SUMO. Τα ρομπότ είναι σχεδιασμένα για γρήγορες κινήσεις και δύναμη ώθησης.
Ρομποτικές Κατασκευές
Στις ομάδες δόθηκε ένα πρότυπο μοντέλο σαν βάση στην οποία μετά πρόσθεσαν τα κατάλληλα μηχανικά στοιχεία ανάλογα με τη στρατηγική που υιοθέτησαν για το ρομπότ τους . Για την αυτοματοποίηση του ρομπότ αλλά και για την αλληλεπίδραση του με το περιβάλλον και με το αντίπαλο ρομπότ, χρησιμοποιήθηκαν αισθητήρες από το ρομποτικό κιτ EV3. Συγκεκριμένα χρησιμοποιήθηκε ένας αισθητήρας απόστασης Ultrasonic για την ανίχνευση του αντιπάλου, ένας αισθητήρας αφής Touch για ανίχνευση επίθεσης στο οπίσθιο μέρος του ρομπότ και ένα αισθητήρας χρώματος Colour για ανίχνευση της μαύρης γραμμής (όριο της πίστας).
Μηχανικές προκλήσεις
Οι μηχανικές προκλήσεις που αντιμετώπιστηκαν ήταν αρχικά η ανίχνευση του αντίπαλου ρομπότ με τη χρήση του αισθητήρα απόστασης, ultrasonic sensor, αλλά και η απομάκρυνση του έξω από την επίπεδη αρένα για την οποία οι ομάδες ενίσχυσαν τα ρομπότ τους με ράμπα–κεκλιμένο επίπεδο. Εξίσου σημαντική πρόκληση αποτέλεσε η αποφυγή της έξοδου από την αρένα η οποία επιτεύχθηκε με τη χρήση αισθητήρα χρώματος.
Προγραμματισμός/Λογισμικό
Οι μαθητές/τριες στο συγκεκριμένο project κλήθηκαν να αναπτύξουν ένα σύνθετο κώδικα για να συμπεριλάβουν όλα τα βασικά χαρακτηριστικά ενός SUMO ROBOT. Για την προσέγγιση αυτών των σύνθετων λειτουργιών χρησιμοποιήθηκε αντικειμενοστραφής προγραμματισμός. Συγκεκριμένα τα παιδιά χώρισαν τις λειτουργίες που θα πρέπει να έχει το ROBOT και προχώρησαν στο προγραμματισμό της κάθε λειτουργίας ξεχωριστά (Π.χ «Ανίχνευση Αντιπάλου). Αφού τις προσάρμοσαν στις ανάγκες και τα χαρακτηριστικά των ρομπότ τους, τις προγραμμάτισαν, τις απλοποίησαν και τις πρόσθεσαν έπειτα σε ένα ενιαίο ολοκληρωμένο κώδικα. Για τον προγραμματισμό του ρομπότ χρησιμοποιήθηκε κώδικας με icon blocks από την εφαρμογή της LEGO, EV3 MINDSTORMS.
Εκπαιδευτικοί Στόχοι
επίλυση προβλημάτων, έρευνα, συνδυασμός διαφορετικών τεχνολογιών, ηλεκτρονική, ταυτοχρονισμός/παραλληλία, συγχρονισμός, τερματικές συνθήκες, λούπες.