AMUSEMENT PARKS
Στην προσπάθεια μας να δημιουργήσουμε το δικό μας θεματικό πάρκο αξιοποιήσαμε το εκπαιδευτικό πακέτο της Lego, Spike Prime προκειμένου να διερευνήσουμε τους τρόπους με τους οποίους η ρομποτική μπορεί να αξιοποιηθεί στην διασκέδαση και την ψυχαγωγία. Η επιλογή του συγκεκριμένου θέματος έδωσε στα παιδιά την ευκαιρία να αναπτύξουν την δημιουργικότητα και την φαντασία τους, ενώ ταυτόχρονα να εξερευνήσουν τον συναρπαστικό κόσμο της ρομποτικής.
Κατασκευές
Για την δημιουργία του θεματικού μας πάρκου φτιάξαμε τέσσερις ρομποτικές κατασκευές (προσομοιώσεις πραγματικών κατασκευών που υπάρχουν σε θεματικά πάρκα) ενώ πολλές κατασκευές υλοποιήθηκαν από χαρτόνι και απλά ανακυκλώσιμα υλικά στολίζοντας την μακέτα μας. Συγκεκριμένα, οι μαθητές μας έφτιαξαν α) το πειρατικό καράβι, β) τον πύργο του τρόμου, γ) το πλυντήριο και δ) την ρόδα του λούνα παρκ. Για την κατασκευή του δομικού μέρους χρησιμοποιήθηκαν κομμάτια LEGO, όπως τουβλάκια Technics, γρανάζια, άξονες, δοκάρια, σύνδεσμοι, τροχαλίες και διάφοροι αισθητήρες όπως το γυροσκόπιο, ο αισθητήρας χρώματος, ο αισθητήρας πίεσης και ο αισθητήρας απόστασης προκειμένου να ελεγχθεί η κίνηση και οι διάφορες λειτουργίες των ρομποτικών μας κατασκευών.
Μηχανικές προκλήσεις
Προκειμένου να δημιουργήσουν ασφαλείς, λειτουργικές και ταυτόχρονα ελκυστικές κατασκευές για το θεματικό τους πάρκο οι μικροί μας μηχανικοί χρειάστηκε να είναι ιδιαίτερα προσεκτικοί και επιδέξιοι για να αντιμετωπίσουν τις διάφορες προκλήσεις. Τρία από τα βασικά ζητήματα που χρειάστηκε να αντιμετωπίσουν ήταν η σταθερότητα, η αντοχή και η ασφάλεια. Η ασφάλεια είναι πρωταρχικής σημασίας σε ένα θεματικό πάρκο για παιδιά. Οι κατασκευές πρέπει να είναι σχεδιασμένες και κατασκευασμένες με τρόπο που να μειώνουν τον κίνδυνο τραυματισμού. Επιπλέον, οι κατασκευές πρέπει να είναι σχεδιασμένες με τέτοιο τρόπο που να είναι σταθερές και ανθεκτικές ενώ ταυτόχρονα να είναι σε θέση να αντέχουν στην κίνηση, τον κραδασμό και τον πιθανό έντονο χειρισμό.
Προγραμματισμός/Λογισμικό
Προκειμένου τα παιδιά να ρυθμίσουν τις κινήσεις και τις λειτουργίες των ρομπότ τους, αξιοποίησαν το λογισμικό περιβάλλον του Spike Prime και προγραμμάτισαν στην γλώσσα προγραμματισμού scratch. Οι μικροί μας προγραμματιστές είχαν να αντιμετωπίσουν διάφορες προκλήσεις για τον προγραμματισμό των κατασκευών τους. Οι κατασκευές σε ένα θεματικό πάρκο απαιτούν πολύπλοκες κινήσεις, όπως περιστροφές, ανύψωση και κίνηση σε διάφορες κατευθύνσεις κάποιες από τις οποίες εκτελούνται ταυτόχρονα. Επιπλέον, σε ορισμένες κατασκευές, η συγχρονισμένη κίνηση πολλών κινητήρων και η αντίδραση σε αισθητήρες ήταν απαραίτητη οπότε οι μαθητές μας χρειάστηκε να σχεδιάσουν πολύπλοκους αλγορίθμους, να δημιουργήσουν δικές τους εντολές και να αξιοποιήσουν στο έπακρο τις δυνατότητες που τους δίνει το πρόγραμμα (συνθήκες, μηνύματα, μεταβλητές κ.λπ.).
Εκπαιδευτικοί Στόχοι
Επίλυση προβλημάτων, ανάπτυξη δημιουργικότητας, κατανόηση εννοιών μηχανικής και προγραμματισμού, εφαρμογή της ρομποτικής σε πραγματικά σενάρια.