κατασκευές για παιδιά makers
Οι Robotonio Makers είναι γεγονός! Για όλα τα παιδιά που τους αρέσουν τα πινέλα και τα χρώματα αλλά έλκονται και από τα κατσαβίδια! Για αγόρια και κορίτσια που τους αρέσουν οι κατασκευές, τα λαμπάκια, οι κινητήρες, οι τέμπερες, ο πηλός! Σαν γνήσιοι Makers *, οι μικροί μας φίλοι, αλλά και οι μεγάλοι, θα μάθουν να κατασκευάζουν φωτεινά παιχνίδια, κινούμενα γλυπτά, μέσω νέων (3D Printing) και παραδοσιακών τεχνικών (κατσαβίδια , πιστόλια σιλικόνης, γυαλόχαρτα), με τη βοήθεια της Ηλεκτρονικής, του Προγραμματισμού και των Μαθηματικών. Θα μελετήσουν τις βασικές έννοιες των ηλεκτρικών και ηλεκτρονικών κυκλωμάτων, των μαθηματικών και του προγραμματισμού.Θα μελετήσουν την Τέχνη, θα απεγκλωβιστούν από τα στερεότυπα, θα απελευθερώσουν την εκφραστική τους δυνατότητα και θα καλλιεργήσουν τη φαντασία τους. Ταυτόχρονα θα μελετήσουν τις βασικές έννοιες των ηλεκτρικών και ηλεκτρονικών κυκλωμάτων, των μαθηματικών και του προγραμματισμού μέσα από πρωτοποριακά S.T.E.A.M. προγράμματα σχεδιασμένα από έμπειρους και προοδευτικούς Εικαστικούς, Φυσικούς, Προγραμματιστές και Εκπαιδευτικούς. Ξεκινώντας από τη β΄ δημοτικού, χωρίζονται σε ολιγομελή τμήματα ανάλογα με την ηλικία τους και διδάσκονται Σχεδιασμό (Design), Υπολογιστική σκέψη (Computational Thinking). Μηχανική και κατασκευές, ενώ μελετούν διάφορα πεδία της τέχνης όπως Αρχιτεκτονική, Ζωγραφική, Γλυπτική. Στις μεγαλύτερες τάξεις ο βαθμός δυσκολίας αυξάνεται προοδευτικά και ο Προγραμματισμός με το microbit (Coding) μας βοηθάει να ελέγχουμε την κίνηση, το φωτισμό και άλλες λειτουργίες των κατασκευών μας. Διάρκεια μαθήματος: 90 λεπτά Ηλικίες: ξεχωριστά τμήματα β΄-γ΄ δημοτικού, δ΄-ε΄ δημοτικού, στ΄-γυμνάσιο, λύκειο αριθμός μαθητών/ τμήμα: 6-8 * Makers: Το κίνημα των Makers ξεκίνησε το 2005 με την έκδοση του περιοδικού Make Magazine όμως οι χομπίστες και οι DIYers υπήρχαν από πολύ παλιότερα. Αντιπροσωπεύει ένα ευρύ κίνημα δημιουργών, κατασκευαστών, χάκερ, καλλιτεχνών που σχεδιάζουν και κατασκευάζουν αντικείμενα τόσο χρήσιμα όσο και παιγνιώδη. Τα τελευταία χρόνια με την ανάπτυξη των ψηφιακών μέσων κατασκευής (3d printers, laser cutters, CNC) και τη διάδοση του ίντερνετ αναπτύσσεται όλο και περισσότερο και χαρακτηρίζεται από κυρίως τα εξής: τη χρήση ψηφιακών μέσων (συνήθως open technologies) για το σχεδιασμό και την κατασκευή αντικειμένων και τον ελεύθερο διαμοιρασμό μέσω ίντερνετ.
Στις Η.Π.Α. ολοένα και περισσότερα σχολεία εντάσσουν την Maker εκπαίδευση στις δραστηριότητές τους αφού μπορεί και συνδέεται άμεσα με τη S.T.E.A.M φιλοσοφία και εκπαίδευση. Σαν εκπαιδευτική διαδικασία, η δημιουργία (Making) προσεγγίζει τις θεωρίες του Κονστρουκτιβισμού (Constructivism) και του Κονστρουκσιονισμού (Constructionism) όπου οι μαθητές συμμετέχουν ενεργά στο περιεχόμενο και στη διαδικασία της μάθησης. Ακόμα προσφέρει ένα ευρύ πεδίο γνώσης που περιλαμβάνει τρισδιάστατο σχεδιασμό (3d Design), Πληροφορική (Computer Science), Τέχνη, Μηχανική. |