"Προγραμματισμός με Scratch 3"
Στους εκπαιδευτικούς κύκλους "Προγραμματισμός με Scratch 3", τα παιδιά, χρησιμοποιώντας το περιβάλλον προγραμματισμού Scratch 3, θα υλοποιήσουν στον ηλεκτρονικό υπολογιστή τις δικές τους διαδραστικές ιστορίες, παιχνίδια και κινούμενα σχέδια και θα μάθουν πως να ανταλλάσσουν τις δημιουργίες τους στην εξαιρετικά μεγάλη και δραστήρια online κοινότητα Scratch. Θα εξοικειωθούν με βασικές προγραμματιστικές δομές και μέσα από τις δημιουργίες τους θα καλλιεργήσουν την αλγοριθμική τους σκέψη, πολύτιμη δεξιότητα για μία πιο ουσιαστική και σε βάθος γνωριμία με επιστημονικούς χώρους όπως τα μαθηματικά, η τεχνολογία και η πληροφορική.
Το Scratch έχει αναπτυχθεί από μια μικρή ομάδα ερευνητών στο Lifelong Kindergarten Group στο MIT Media Lab. Χρησιμοποιείται παγκοσμίως σε διάφορα σχολεία και εκπαιδευτικούς οργανισμούς ενώ ο δικτυακός τόπος του Scratch έχει αναπτύξει μια κοινότητα από φιλόδοξους προγραμματιστές, μαθητές, δασκάλους και χομπίστες, που αναπτύσσουν τη δημιουργικότητα και τις δεξιότητές τους, ανταλλάσσοντας τα έργα τους προς όφελος όλων.
Η δημοτικότητα του Scratch στην εκπαίδευση οφείλεται στην ευκολία με την οποία μπορούν να δημιουργηθούν προγράμματα: οι εντολές και οι δομές δεδομένων είναι απλές, γραμμένες και στην ελληνική γλώσσα και η δομή του προγράμματος μπορεί να σχεδιαστεί όπως ένα παζλ, με αποσπώμενα κομμάτια κώδικα που μπορούν να μετακινηθούν και να προσαρμοστούν μαζί. Στο Scratch όλα τα αντικείμενα όπως γραφικά και ήχοι μπορούν εύκολα να εισαχθούν σε ένα νέο πρόγραμμα και να συνδυαστούν με νέους τρόπους. Έτσι τα παιδιά αλληλεπιδρούν άμεσα με τη δημιουργία τους και αποκτούν κίνητρο για περισσότερη προσπάθεια και μελέτη.
Τα μαθήματα απευθύνονται σε μαθητές Γ' - Δ' Δημοτικού και Ε' -ΣΤ΄ Δημοτικού (σε διαφορετικά τμήματα) και πραγματοποιούνται σε ολιγομελείς ομάδες. Σε κάθε μαθητή αντιστοιχεί ένας ηλεκτρονικός υπολογιστής. Το πρόγραμμα είναι ετήσιο και η διάρκεια του μαθήματος είναι 90 λεπτά, μία φορά την εβδομάδα. Μερικά μόνο από τα οφέλη του προγράμματος είναι τα εξής:
Το Scratch έχει αναπτυχθεί από μια μικρή ομάδα ερευνητών στο Lifelong Kindergarten Group στο MIT Media Lab. Χρησιμοποιείται παγκοσμίως σε διάφορα σχολεία και εκπαιδευτικούς οργανισμούς ενώ ο δικτυακός τόπος του Scratch έχει αναπτύξει μια κοινότητα από φιλόδοξους προγραμματιστές, μαθητές, δασκάλους και χομπίστες, που αναπτύσσουν τη δημιουργικότητα και τις δεξιότητές τους, ανταλλάσσοντας τα έργα τους προς όφελος όλων.
Η δημοτικότητα του Scratch στην εκπαίδευση οφείλεται στην ευκολία με την οποία μπορούν να δημιουργηθούν προγράμματα: οι εντολές και οι δομές δεδομένων είναι απλές, γραμμένες και στην ελληνική γλώσσα και η δομή του προγράμματος μπορεί να σχεδιαστεί όπως ένα παζλ, με αποσπώμενα κομμάτια κώδικα που μπορούν να μετακινηθούν και να προσαρμοστούν μαζί. Στο Scratch όλα τα αντικείμενα όπως γραφικά και ήχοι μπορούν εύκολα να εισαχθούν σε ένα νέο πρόγραμμα και να συνδυαστούν με νέους τρόπους. Έτσι τα παιδιά αλληλεπιδρούν άμεσα με τη δημιουργία τους και αποκτούν κίνητρο για περισσότερη προσπάθεια και μελέτη.
Τα μαθήματα απευθύνονται σε μαθητές Γ' - Δ' Δημοτικού και Ε' -ΣΤ΄ Δημοτικού (σε διαφορετικά τμήματα) και πραγματοποιούνται σε ολιγομελείς ομάδες. Σε κάθε μαθητή αντιστοιχεί ένας ηλεκτρονικός υπολογιστής. Το πρόγραμμα είναι ετήσιο και η διάρκεια του μαθήματος είναι 90 λεπτά, μία φορά την εβδομάδα. Μερικά μόνο από τα οφέλη του προγράμματος είναι τα εξής:
- Καλλιέργεια αλγοριθμικού τρόπου σκέψης
- Ανάπτυξη δεξιοτήτων στον προγραμματισμό μέσα από μία ευχάριστη και διαδραστική διαδικασία
- Εξοικείωση των παιδιών με τη διαδικασία επίλυσης προβλημάτων
- Συμμετοχή των παιδιών σε μία από τις πιο δραστήριες και δημιουργικές κοινότητες στο Διαδίκτυο